USA again

So here I am on an airplaine again. Today is just a short jump to Stockholm but tomorrow I head for California. All these trips are rather tiresome and as it is in the middle of the summer I would rather be home. Whan I travel I stess out and my productivity go down. Then one have to spend loads of time on an airplane and finally when I get back I loose several days due to jetlag. Oh well. This trip is to Mountain View and Kirkland (Seattle) by the way.

I am writing this on my latest toy, a blackberry 8800. A very nice phone and the only thing I can complain about is that it doesn’t come with a Swedish keyboard.

Härlig utflykt

Vilken härlig utflykt det blev idag. Vi cyklade hela familjen upp till området bredvid hällorna där vi kokade färsk pasta, svullade i oss stekt ravioli, jordgubbar, melon, pistagenötter, godis och mycket mycket mer. Helt underbart väder och vi var ute i flera timmar.
Underbar dag!

Abisko

Så nu är det bokat. 6 dagar i abisko i stuga och semester 2 veckor. Skall bli skönt. Det blir semester direkt efter jag kommer hem från USA 28/7 och sedan blir det nästan USA direkt efter det igen. 21/8 skall jag prel vara i USA. Jaja. Det blir många eurobonuspoäng i alla fall.

Tält

Tälta är skoj! Vi har länga pratat om att ta en liten minisemester och tälta. Jag har dock dragit mig lite för det eftersom det blir lätt obekvämt när man skall sova. Igår blev det dock en liten kompromiss och vi satte upp tältet 1 meter från huset och sedan gjorde vi lunch i tältet. Det blev stekt prinskorv och pulvermos tillredd på vårt lilla gaskök. Det var jättemysigt och vi spenderade hela eftermiddagen i tältet och det blev kvällsmat där också. Godis, spel, te med mera blev det och Tovah sov till och med i tältet. Hon somnade vid 2030 och sov till 6 då hon gick upp (hon brukar sova till 7 eller 8 i vanliga fall). Hon hade dock sovit på lite kvarglömda saker så det var lite knöligt 🙂 Mysigt och skoj var det i alla fall. Och fjällväder var det också, mulet och lite småregnigt och det gjorde upplevelsen extra trevlig.

Mickey Blue Eyes

Såg just Mickey Blue Eyes med Hugh Grant. Mycket rolig film som jag nu sett för 4:e gången (tror jag). Man blir riktigt glad av att se den och jag tänkte fixa ihop ett Hugh Grant bibliotek för han har gjort flera man blir glad filmer. Såg fyra bröllop och en begravning på planet till USA. Ahh, den kan man se hur många gånger som helst.
Förresten, jag fyller år imorgon! Så det så!

Sommar

Nu är det verkligen sommar i Luleå. I stora delar av Sverige har det regnat under midsommar men här i Luleå har det varit strålande sol. Midsommar spenderade vi hemma och slappade. Det var för varmt för att göra något avancerat. Det var lite spridda fester runt omkring oss men vi orkade inte bege oss någonstans. Ja, vi är lata, eller så tycker vi om att spendera tid tillsammans.

Igår blev det en lite mer aktiv dag med med geocaching för hela slanten. Vi cyklade runt hela stan tillsammans och menar jag runt hela stan. Tovah cyklade faktiskt 2.5 mil själv. Ganska bra tycker jag. Vi fikade vid gamla laxmuseet vid Gäddviksbron. Där är det mysigt och Ollie kan springa runt bäst han vill. Det var ett par som fikade där när vi kom men de lämnade precis stället när vi började duka upp så vi fick hela stället för oss själva. Vi snaskade i oss smörgåsar, chips med avacadogegga, bullar, nötter och vatten. Mums. Varmt och skönt var det och efter fikan cyklade vi hem via Bergnäset.

Idag har vi varit hemma mest hela dagen (en promenad till affären blev det dock) men det var för varmt idag. Det var så varmt så man smälte bort och nu har vi ätit pannkakor på verandan! Pust!

Shopping spree

Wow, vilken shopping dag! Jag har aldrig handlat så mycket på en enda dag (plus allt jag handlade igår i SF). En MASSA kläder till mig, mer barnkläder, en resväska (måste ju få hem allt :), ett par Bose QC3 och nästan en iPod Nano men jag avstod (fick en iRiver med mina hörlurar). Shopping hela dagen och tapas till middag. Härligt.

Shopping





Idag har kroppen kommit ikapp tidszonen och jag mår bra idag! Imorgon är det möte 0800 på kontoret så det blir att gå upp 630.

Puss!

I left my heart in San Franciso

Idag har jag varit i San Franciso. Dagen började vid 530 med att jag kollade hur jag skulle ta mig hit och sedan blev det ett bubbelbad innan frukosten öppnade. Smarrig frukost med färsk frukt och bagles och philla. Precis vad jag vill ha.
Kände mig riktigt deppig på fm vilket jag alltid gör när jag reser till USA. Deppigt land det här. Bara bilar…
Tog tåget till SF och började med att ta en tur till havet. Först provianterade jag lite vatten, tortilla chips, ostdipp och jordgubbar. När jag kom halvvägs hoppade jag av och gick till toppen av Buena Vista parken vilket är ganska högt. Var inte så mycket att se där men på andra sidan hittade jag en riktig pärla, en deli som gjorde helt underbar mat. Jag köpte en BLT, en kopp gumbo, två vindolmar och 5 vita sparris i någon sås. Fortsatte ner till havet och hittade en skön plats där det inte blåste för mycket och högg in i min picknick. Ahhh underbart gott (utom den vita sparrisen) som jag kastade. Låg där och slappade länge. Det är något specielt med hav, bara att se vågorna falla in, dånet, sanden, den öppna vyn. Ahhhh unberbart.
Nä slut på slappandet och tillbaka in för lite shopping. Handlade massor gymboree till båda barnen och lite fina “lätta” kläder till frun. Gymboree är farligt, man kan handla ihjäl sig där. Alla kläder är så gulliga 🙂
Sedan var det dags för Rei och där blev det ett par sandaler till Tovah och ett par till mig. Keen…
Och nu sitter jag på tåget till MV och mår mycket bättre. En bra dag och den är inte slut ännu.

En dag som du inte lär dig något nytt, är en förlorad dag!