Nej, nu har vi bestämt oss. Det blir inte Khanum Hill tyvärr. Vi orkar inte med flygresan tyvärr.
Just nu lutar det mot Siva Grand Beach i Egypten, 2 veckor vilket otroligt nog matchar våra Luleå-Sto biljetter med +-40 minuter åt båda hållen.
Lite lunch, teknikens hus och sedan slutligen bestämma!
Siva Grand Beach är ett hotell där vi spenderade mycket tid när vi var sist i Egypten för 4 år sedan eftersom det var samma kedja som hotellet vi bodde på då.
Vi måste vara den mest veliga familjen i hela världen. Nu är vi tveksamma till att åka hela vägen till asien eftersom flygbolaget är Air Finland och de flyger med 757-200 plan vilket normalt är inrikesplan, dvs lite plats, dåliga säten samt ingen extra elektroniska leksaker. 15 timmar…. hmmmmm 🙁
Nu har vi bestämt oss. Det blir två veckor i Thailand på Khanom Hill Resort, 21/2-8/3. Vi flyger med Fritidsresor men vi bokade hotellet direkt och sparade därmed ca 9000. 14 nätter med frukost och transfer gick på 10060:- och flyget 28000:-. Till det räknar vi med 7-10000 i mat och dryck. Området skall vara mycket lugnt med bara några få hotell och det ligger på östra sidan strax söder om Koh Samui. Det skall blåsa lite mer där än på andra ställen men lugnet väger nog upp för det. Här är lite blandade bilder.
Vi kommer att ha en liten egen bungalow direkt vid barnpoolen och stugan skall vara speciellt för barnfamiljer med lite högre räcke. Blir det bra så kan vi kasta ut barnen i poolen och slappa på verandan 🙂
Igår avbokade jag vår resa till Marocko och jag får alla pengar tillbaka och nu letar vi efter alternativ och jag har hittat en liten resort i östra Thailand som heter Khanom Hill Resort. De har byggt 9 nya bungalows som öppnade i december.
Så lång tid tog det för olli att somna idag. Och hungrig som en varg var jag när jag låg där och försökte få honom och somna! Buhu! Men nu sover han och jag är äten, sushi, chiliäggsallad och knäckemacka!
Pratade med Fritidsresor idag och de undersöker läget nu genom att deras lokala ansvariga skulle åka dit och sedan maila Sverige. Imorgon skall jag ringa och stressa dem. Om det är bygge etc så får jag pengarna tillbaka men tyvärr så har jag jag köpt biljetter till och från Stockholm också och dessa får jag bara boka om för 250 per skalle och riktning, dvs 2000 för att boka. Jippi. Skall se om jag kan få ut det på reseförsäkringen.
Nu gäller bara att hitta någon annan resa att åka på. Kanske skulle ta bara en vecka borta och hinna med några lugna dagar hemma också. Sedan jag bytte jobb har jag faktiskt inte haft samma “behov” av att resa (== fly) som tidigare.
Imorgon kväll är det öppet hus hos Google i Luleå. Alla mina läsare är självklart välkomna, maila mig för mer info!
Men suck i h-e!
Det kom tidigare upp en review på TripAdvisor där det stod att bygget av strandpromenaden som går längst hela stranden i Agadir närmade sig hotellet som vi skall bo på. Självklart blir man orolig så jag mailade hotellet och fick följande svar:
Dear Mr Parnes
We have been informed the 5th of December 2007, that the construction of the Promenade in front of our ClubHotel RIU Tikida Dunas will start on Monday, 14th January 2008. The approximate construction period has been estimated by the authorities at between 6 and 8 weeks.
Access to the beach will be limited during this period as well as certain noise and visual nuisances are to be expected.
Please be also informed that due to this construction we will have to close the beach bar in ClubHotel Riu Tikida Dunas for the same period.
Kind Regards.
ClubHotel Riu Tikida Dunas.
Vi har sett hur det såg ut framför de andra hotellen när de byggde där för ett år sedan, dvs HÖGA sandvallar samt en mycket djup vallgrav, maskiner som bygger hela tiden och varje gång vi gick förbi där sa vi att vi var glada att de inte byggde så framför vårt hotell. Enligt meddelandet ovan så betyder det just att de skall bygga som mest precis när vi är där.
PIP PIP PIP PIP ARgghhhhhhhhhh
Men badtunnan igår var Sköööööön. Vädret var otroligt trist så vår skotertur blev inställd (plus och regn) men det var lite mysigt att sitta i tunnan med keps på huvudet och regnet studsade mot huvudet. Elden hade slocknat lite när vi satte i tunnan och men efter någon timme kom det igång finfint och jag satt där i ca 3.5 timmar och göttade mig. Mysigt, skönt, härligt. Sedan satt vi och surrade till klockan blev ca 2 vilket betydde lite lite sömn för 930 var det dags att vara utcheckad, äten, pigg, glad och erdo att börja jobba.
Var jag var? Ahh, ni är inte tankeläsare allihop? Jag tog med mina Googlare från Googleplex Luleå ut till Brändön där vi spenderade 1.5 dagar med att prata, äta, bada, dricka och spela Fluxx!
Jag gick ut för en liten promenad men kände mig så energisk så jag bara fortsatte gå och till slut hade jag gått ca 17-18KM. En _liten_ promenad alltså. Skönt!
Den var mig en rörig film! Så många olika personer att hålla reda på så man blev helt snurrig!
MEN har man sett de tre tidigare filmerna så måste man ju se denna också!
God natt!