Somnade till slut vid fyra och väckarklockan ringde åtta! 4 hela timmar och jag känner mig ganska pigg (“ganska” kan vara relativt :)).
Idag börjar Luleå Kalaset och Tovah skall gå i circusskola. I morgon skall jag jobba lite, det är hemvändarträff i Kulturens Hus och jag skall prata lite om att jobba på Google.
… och snart går solen upp igen. Den har sovit sin korta nattsömn men den blir sömnigare för varje natt som går. De få timmarna räcker inte till och den måste sova längre och längre ända till den knappt orkar gå upp.
Klockan tickar…
… och visar ett par minuter över ett och jag kan inte sova. I ett försök att vrida tillbaka dygnet som hamnat på sniskan under semestern och sommarlovet så har vi satt väckarklockan på åtta. Jag kommer att vara trött i morgon.
Kan inte sova…
… vill egentligen sätta mig på cykeln och bara glida fram över gatorna. De tomma gatorna, men jag vet att jag kommer att vara extra trött i morgon.
Ja så sitter man här, eller ligger är kanske rätta ordet och är alldeles full och go. Full? Ja full med sushi. Sushin blev extra lyckad idag. Futo-maki (stock rulle) med sparris, philla, rostade sesamfrön och “bränd” lax utanpå var extra gott. Med bränd menar jag att man snabbgrillar den med en liten gasolbrännare. Smarrigt värre!
Och blod lämnade vi också och istället för blodspengar så tog vi trisslotter istället men vi inget på 4 lotter. Svenska spel blev nog glada dock.
Idag har jag varit en duktig/gnällig medborgare som ringde polisen efter att jag sett ett inbrott(sförsök). Så alla fall en ruta krossas på vägen ut av förövarna. Tog nästan 30 minuter innan polisen kom dit och de åkte åtminstone fel en gång. Prata med mig privat om ni vill ha mer detaljer.
Jag blev alldeles till mig när det hände. Man får lite av en adrenalinrusch. Detta är andra gången i mitt liv jag anmäler en pågående stöld. Förra gången var förövaren kvar och det kom två polisbilar farande från vart sitt håll.
Är man duktig eller gnällig när anmäler sådant här?
En dag som du inte lär dig något nytt, är en förlorad dag!