Bloggning från iPhone

Det visade sig idag att min fina setup för att blogga från ifånen inte funkade med svenska tecken. SUCK! Jag får väl hålla mig till ascii enbart i framtiden. Här är i alla fall vad jag tänkte skriva idag vid 1100.

Idag jobbar jag lite och sitter just nu i Kulturens Hus på ett hemvändarkalas med målet att rekrytera folk till Google Luleå.

Det var stressigt att komma igång med väckarklockan klockan 8. Kom dock hit 935.

Här på träffen pratar flera hemvändare om skillnaden mellan Stockholm och Luleå och man för sig några tankeställare. Tiden pratar flera om och man kanske skall vara mer tacksam för att man inte behöva pendla 90 minuter (om man har tur) enkel väg.

Nu är det strax min tur att prata.

Om en timme skall jag ner på stan och kalasa mig med Göran i alla fall! Ses vi där?

Peter via iPhone!

Nu har jag äntligen fixat så jag enkelt kan blogga från min iPhone till min riktiga blog. Det blev lite klyddigt eftersom jag var tvungen att sätta upp en blog till (hemlig :)) som jag publicerar mobilt till via den förnämliga wordpress klienten för iPhone och sedan körs ett skript 1 gång per minut som importerar från den hemliga bloggen till den riktiga.

God natt!

USA iStore

Som jag skrev igår finns det många fler och roliga program på amriska Apple iStore och nu har jag fixat mig ett amriskt konto och kunde testa Google Mobile App och EBay App. Båda mycket bra program att ha.

En dag som du inte lär dig något nytt, är en förlorad dag!