Idag tog jag ledigt under eftermiddagen och tog Tovah till julkalendern, det är teater i stadsparken. Klart trevlig produktion som faktiskt varade 35 minuter och de ger en föreställning varje dag fram till jul. Får se om vi orkar se alla (Johanna får väl ta Tovah :)).
Såg just Man of the Year med Robin Williams och den var riktigt sevärd. Får en att tänka till lite extra om det kanske är just det som behövs i både USAs och Sveriges val.
Tovah utvecklas och har idag växtvärk i benen och har lärt sig både multiplikation och division nu. Hon är 6.5. Kunde vi det när vi var så små? Jag kunde i alla fall inte läsa när jag började ettan. Inte vad jag minns i alla fall 🙂
Imorgon blir det till plocka in en julgran för nu är det bara 20 dagar till jullovet. CU Later!
Bättre
Idag mår jag mycket bättre och jag sov fint inatt (även om T väckte mig vid 610). Dock får jag skärpa mig och jobba mindre. Det har varit alldeles för mycket de senaste månaderna.
Stressen kom i fatt mig
tidigare i veckan och senaste natten sov jag jättedåligt. Drömde en massa och det kändes som jag bara slumrade hela natten och aldrig kom ner i REM vilket ledde till att jag var en zombie idag. Senaste månaderna har jag jobbat alldeles för mycket så nu har jag antijobb terrapi. Får inte jobbar mer än normal tid…… får inte…. får inte…. måste….. ARRGRGGRGRGRHHH god natt!
Bättre
Nu mår jag bättre. Underligt hur man kan må jättekasst och sedan ett par timmar senare så mår man hur bra som helst. Kroppen är en konstig uppfinning!!
Sitter och väntar på att en film som jag vill se skall bli färdigkokt. Ett par minuter kvar så man kanske skulle göra sig lite kvällsmat så länge. Hmm tömma diskmaskinen kan man ju alltid göra 🙂 Det blir så lite disk när man är hemma. Jag gjorde en rejäl gryta i lördags och den räckte tre dagar 🙂 Imorgon kommer familjen hem igen så då får jag fixa ihop något nytt till dem. Kanske göra en stek i ugnen?
Chip och hej!
Helt färdig….
Känner mig helt färdig idag…. zoombie färdig alltså. Huvudet känns flummigt och jag är jättetrött…….
Den spar han får….
…ett hus! Jag gjorde just sista avbetalningen på huslånet så nu äger vi hela vårt hus! Härligt! Det som har skulder är ingen fri man sa Göran Persson en gång och det är väl det enda vettiga han sagt (jaja, han kanske har sagt något mer vettigt ;)).
I övrigt så har det återigen varit en tuff vecka och jag är helt knäckt idag. Det har inget med att jag hade sillmiddag igår och drack snaps. Nej inte alls.
Underbart patent
Spana in “claim 9” på fölajnde patent! Underbart!
Marratech i SvD
Marratech är i tidningen idag! Längst ned men än dock….
och jag är förkyld!
Sjukt Äpple?
Verkar som om min Mac inte alls är trasig, i alla fall inte helt utan det verkade som om min basstation sköt den i sank. Bootade jag om basen så funkar den klockrent. Nu har jag en MacBook Pro som trippelbootar MacOSX, XP och Ubuntu. Quadbootar till och med om man räknar att jag kör en XP under Parallels också men där får man inte kameran och bara USB1.1 plus att Marratech gillar (fortfarande inte) att man växlar upplösning vilket parallelslösningen gör när man växlar till fullskräm.
I övrigt så jag lite sjuk just nu. Ont i bröstet och ont i halsen samt lite feber. Blääää. Det ger en gnällig gubbe tyvärr.
Basiller på er allesammans!
Förkylning på G
Nu har jag en förkylning på G…. trist. Lite ont i halsen och lite seg. Det senare är dock för att jag sov för länge och inte fick frukost i mig förrän vid 10.40 (mot normalt ca 7.20). Nu skall vi gå på en liten promenad.
För övrigt så har jag bara hunnit med att installera MacOSX två gånger idag ( i alla fall nästan, strax klar med andra försöket. Det första krashade i welcome och funkar inte detta heller så börjar jag misstänka hårdvara).