Nu har vi haft Wahlfiskarna här och det var mycket trevligt!
Dock började dagen mindre skoj med en Tovah med öroninflammation och besök till akuten. Tovah fick penicilin och värktabletter och hon vaknade till dock till mitt på dagen. Nu är hon pigg och glad i alla fall och imorgon är tanken att vi skall till Malmö och gå på museum. Martin var intreserad av att följa med vilket låter mycket trevligt.
Nu är det jul och ledighet så då blir jag sugen på att boka en solresa men vart skall man åka?
Vi vill ha en all-inclusive (ja jag vet att det är tacky men vi gillar det). Skall vi åka till Jandia på Fuerteventura? Barcelo Jandia Mar är jättebra men ligger lite långt från vattnet (800m men uppe på en höjd tyvärr).
Kanske Egypten? Det är bra pris men vi var ju där för några år sedan och blev inte så nöjda. Nja nä.
Nu har vi klarat av all mat, alla paket, sista delen i julkalendern, en promenad och nu är jag slut. Dock lite svårt att hitta julstämningen när det är plus 10 ute och ingen snö 🙁 Nej den har inet riktigt infunnit sig tyvärr….. men god jul på er i alla fall!!!
Nu börjar julkänslan infinna sig och jag börjar komma bort från jobbet. Inte för att det varit så tungt egentligen men ändå! Idag har vi ätit en massa god mat som min mamma lagade och nu har precis sinkan åkt in i ugnen. Mamman har köpt en hel skinka på den (typ grisfiol) och jag hoppas den blir extra god! Vi får väl se om sådär 6 timmar.
Imorgon börjar äntligen jullovet! Taxin kommer 0605 imorgon för att ta oss till Kallax och sedan vidare till Köpenhamn och därifrån tåg till Hässleholm och vidare med bil till Tyringe. Bökigt men vi kommer i alla fall fram snabbare än med tåg!
Nu skall det bli skönt med lite lov. Känns som det behövs efter alla sega degar under hösten (varav flera ligger kvar fortfarande). jaja….. vad spelar det för roll om 10 år!
God natt!
Efter jul skall Tovah börja i ettan på prov. De har kommit fram till att Tovah inte alls vill gå i 6-års (== dagis) utan vill gå i skolan och lära sig saker. Tovah tycker de andra 6-åringarna är för barnsliga och det bara blir flims-flams lekar. Det stämmer ju ihop med vad hon sagt tidigare där ingen vill leka de lekar Tovah föreslår. Tovahs fröken trodde defintivt inte att Tovah skulle ha något problem i ettan.
Tovah var tydligen den första 6-åring någonsin som löst alla Tangrams de hade i skolan. Nu vilar hon med en film men sedan skall göra lite Tantrix (som jag fick av Bea, TACK).
Nu har vi äntligen kommit till Leos lekhus och det är otroligt hus trötta vi är. Tovah somnade på bussen hem till och med och jag är helt knäckt. Vi var där i 4 timmar och vi han med massor med lek, pannkakor, löttpaj, sallad och en glass. Det var mycket skoj och jag köpte ett 10-kort så vi får väl gå dit igen. Mycket skoj var det.
Grattis till Serge Lachapelle som fyller år idag!!! Grattis broder!
Jag är med i diverse olika forum och kommunikationssystem där folk delar med sig av sina åsikter och ett sådant är LuddKOM där det just nu pågår en diskussion gällande förintelsen där en person visar väldigt starka böjningar åt förnekelsen. Eller kanske förnekelse inte är rätt ord utan snarare förringning av vikten av det som hände i ockuperade Tyskland under andra världskriget.
Ord som roligt hör inte in en diskussion som handlar om förintelsen, hur man än vänder och vrider på det tycker jag och jag blir direkt illamående av vissa personerns åsikter i denna fråga. Som tur är får persone ganska mycket motargumentation från övriga i LuddKOM.
Väldigt trist dock att man skall behöve bli illamående av att läsa en datorförenings diskussionsforum.